גזעי הכלבים הגבוהים ביותר שכדאי להכיר

כלב דני ענק
תוכן עניינים

גזעי הכלבים הגבוהים בעולם המאפיינים הייחודיים, ההיסטוריה והמזג שלהם במאמר אינפורמטיבי זה.

השמיים הם הגבול – מה הופך כלב לגזע גבוה?

כלבים מגיעים בכל הצורות והגדלים, מצ'יוואווה זעירים ועד דנים גדולים. אבל עבור כמה אוהבי כלבים, גדול יותר עדיף כשמדובר בחברים הפרוותיים שלהם. אם אתה מאלה שמעדיפים כלב שיכול להסתכל לך בעיניים. אז תרצה לדעת על גזעי הכלבים הגבוהים ביותר שיש. אבל מה בעצם עושה גזע כלבים גבוה?

  • גנטיקה
    אחד הגורמים הגדולים ביותר שקובעים את גובהו של הכלב הוא הגנטיקה. בדיוק כמו שבני אדם יורשים תכונות פיזיות מהוריהם, כך גם כלבים. מגדלים בוחרים לעתים קרובות כלבים בעלי תכונות רצויות. כגון גובה, כדי להזדווג זה עם זה על מנת להוליד צאצאים החולקים את התכונות הללו. עם הזמן, זה יכול להוביל לגזעים מסוימים להיות גבוהים יותר מאחרים.
  • מבנה עצמות
    גורם נוסף שתורם לגובה הכלב הוא מבנה העצמות שלו. כלבים עם רגליים ארוכות יותר ועמוד שדרה ארוך יותר. נוטים להיות גבוהים יותר מכלבים עם רגליים קצרות יותר ועמוד שדרה קצר יותר. עם זאת, זה לא רק לגבי אורך העצמות שלהם – גם צורת העצמות שלהם יכולה לשחק תפקיד. לדוגמה, לחלק מהגזעים יש גולגולות מוארכות יותר, מה שיכול לתת להם מראה גבוה יותר.

איזה גזע מחזיק בשיא הכלב הגבוה ביותר?

כשזה מגיע לגובה גזע הכלבים, גזע אחד עומד בראש וכתפיים מעל השאר: הדני הגדול. הענק העדין הזה יכול להגיע לגבהים של עד 81 ס"מ בכתף ולמשקל עצום של 79 ק"ג. למעשה, הכלב הגבוה ביותר שתועד אי פעם היה דני גדול בשם זאוס, שהתנשא בגובה מדהים של 44 סנטימטרים בכתף.

אבל הדנים הגדולים הם לא גזע הכלבים הגבוה היחיד בחוץ. כלבי זאבים איריים, שגודלו במקור לציד זאבים, יכולים גם לגדול להיות גבוהים למדי. כלבים אלה יכולים להגיע לגבהים של עד 86 ס"מ בכתף ומשקלם של עד 81 ק"ג. כלבי הצבי הסקוטיים, שגודלו במקור לציד צבאים, ידועים גם בגובהם המרשים. כלבים אלה יכולים להגיע לגובה של עד 81 ס"מ בכתף ומשקלם של עד 44 ק"ג.

הלאונברגר הוא גזע נוסף שיכול להגיע לגבהים מרשימים. כלבים אלה גודלו במקור ככלבי עבודה בעיירה הגרמנית לאונברג. והם יכולים לגדול עד 80 ס"מ בכתף ומשקלם של עד 77 ק"ג. גזעים גבוהים אחרים כוללים את הבורזוי, שיכול להגיע לגבהים של עד 81 ס"מ בכתף, והמסטיף הטיבטי, שיכול לשקול עד 72 ק"ג.

האם לכלבים גדולים יותר יש צרכי בריאות וטיפול ייחודיים?

כשמדובר בטיפול בגזע כלבים גדול יותר, יש לזכור כמה שיקולים ייחודיים. בתור התחלה, כלבים גדולים יותר דורשים יותר מזון מאשר עמיתיהם הקטנים. המשמעות היא שיש לפקח בקפידה על התזונה שלהם כדי להבטיח שהם מקבלים את האיזון הנכון של חומרים מזינים. בנוסף, כלבים גדולים יותר נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח בעיות מפרקים, כגון דיספלזיה של מפרק הירך, עקב הלחץ הנוסף על העצמות והמפרקים שלהם.

טיפוח הוא תחום נוסף שבו כלבים גדולים יותר יכולים לדרוש תשומת לב נוספת. עם יותר פרווה מגיעה יותר נשירה, וגזעים גדולים יותר משילים לעתים קרובות יותר מכלבים קטנים יותר. צחצוח רגיל חשוב כדי לעזור לשמור על הפרווה בריאה ולמנוע קשרים. כלבים גדולים יותר עשויים להזדקק לאמבטיות תכופות יותר כדי לשמור על ניקיון וריח רענן.

כשזה מגיע לפעילות גופנית, כלבים גדולים יותר צריכים הרבה מקום לרוץ ולשחק. הם עשויים גם לדרוש יותר פעילות גופנית מאשר כלבים קטנים יותר, מכיוון שלעתים קרובות יש להם רמות אנרגיה גבוהות יותר. עם זאת, חשוב להיות מודעים למפרקים שלהם ולא להפעיל אותם יתר על המידה, במיוחד כשהם עדיין גדלים.

ראוי לציין שכלבים גדולים יותר יכולים להגיע גם עם תגי מחיר גדולים יותר. הם דורשים יותר מזון, מלונות גדולות יותר, ולעתים קרובות זקוקים למינונים גדולים יותר של תרופות אם הם חולים. בנוסף, כמה גזעים גדולים יותר עשויים להיות מועדים לבעיות בריאותיות מסוימות, אשר עשויות לדרוש נסיעות תכופות יותר לווטרינר וחשבונות רפואיים גבוהים יותר.

הענקים העדינים של עולם הכלבים

כשזה מגיע לגזעי כלבים, גדול יותר הוא לא תמיד טוב יותר – אבל למי שאוהב כלבים גדולים ומלאי חיבה, יש הרבה אפשרויות לבחירה. הנה כמה דברים חשובים על הענקים העדינים של עולם הכלבים:

  • גודל לא תמיד שווה תוקפנות:
    למרות גודלם המרשים, גזעי כלבים גדולים רבים ידועים באופיים העדין והחיבה שלהם. גזעים כמו הדני הגדול, מסטיף וניופאונדלנד מכונים לעתים קרובות "ענקים עדינים", בשל התנהגותם השלווה והסבלנית ואהבתם לחיבוק.
  • חיות מחמד משפחתיות נהדרות:
    גזעי כלבים גדולים יותר הם בחירה מצוינת עבור משפחות עם ילדים. לא רק שהם בדרך כלל סבלניים ועדינים, אלא שהם גם יכולים לספק תחושת הגנה וביטחון לבני משפחתם האנושיים.
  • הם לא עבור כולם:
    בעוד שגזעי כלבים גדולים יותר יכולים להיות בני לוויה נפלאים, הם לא בהכרח מתאימים לכל משק בית. הם דורשים יותר מקום, יותר מזון, ולעתים קרובות יותר תשומת לב מאשר כלבים קטנים יותר. לחלק מהגזעים עשויים להיות חששות בריאותיות שצריכים להיות מודעים אליהם.
כלב דני ענק

עוד בנושא...

דילוג לתוכן